Det här med sömnen..

Kommentarer
Erika

Bianca har inte heller sovit en hel natt de senaste 2-3 månaderna... Hon har vaknat 1-3 gånger och vi har gett henne mat en gång (tror det mest skedde av bekvämlighet då hon somnar efter maten). Men nu har hon fortsatt vakna varje natt, men nu har vi slutat ge henne mat i hopp om att vi kan vänja henne av med att vakna. Än så länge har det väl blivit nån hel natt här och där...
Det är bara att kämpa på :/

2013-06-05 » 08:45:15 BLOGG: http://biancasmamma.blogg.se/
Viktoria

Hej! Känner igen det dära såväl, sen blir det att man inte kan sova fast man får! Blir som en stress..
Man tror att det aldrig blir brA men det blir det!
Nu äntligen får jag sova, men tog tid!!

Så kämpa på, det väder ska du se!

2013-06-05 » 10:35:51
Jennifer

Jag har svårt att somna om nätterna bara för att jag vet att loui snart kommer vakna och då känns det onödigt att jag ska somna :p
Loui sover ibland hela nätterna men då vaknar jag hela tiden och undrar vad som har hänt :p me vaknar oftast några gånger. Nu hoppas jag att det är för tänderna som han vaknar. Men någon gång ska vi väl få sova också!

2013-06-05 » 10:52:28
Denise

Jag har skrivit här tidigare, och då nämnde jag att vi hade EXAKT lika jobbiga nätter som er. För oss vände det första gången då Alvin var ca 9månader gammal. Nuförtiden går det lite i turer, jobbiga nätter alltid då han är snorig. Men allt som oftast sover han nu 12-13h i sträck, eller vaknar en gång.

Vi pratade om det igår kväll, VAD som egentligen hände för att det skulle vända. Och enligt pappan så var det då jag var borta och han var ensam hemma med Alvin tre nätter på raken. Säkert vaknade Alvin lika ofta de nätterna, men pappan sover som en stock och "hjälpte" inte med tutten lika snabbt som mig. Sen då jag kom hem tyckte jag han vaknade lika ofta, men jag bestämde mig att inte gå och ge tutten vid minsta lilla gråt. Och på den vägen tror vi det vände. Alvin har dessutom alltid ca 6-10 tuttar i sängen så att han lätt skall hitta en då han vaknar, kanske hjälper det?! Och ja, på något konstigt vis hör jag nuförtiden i sömnen om jag behöver vakna och gå till honom eller om han gnäll bara är i sömnen..

Jag gick nästan ett år med osammanhängande sömn, och det är banne mig inte kul. När jag väl fick sova kändes det som att jag vaknade ur någonslags dimma. Hoppas du också snart får komma ur dimman!!!

Styrkekramar!

2013-06-07 » 19:58:15 BLOGG: http://vadhandernu.wordpress.com
Madeleine - Mamma till 3 i USA

Ush va jobbigt, ja att inte få sova är ju inte kul alls. Min 5mån sover sådär, vissa nätter toppen andra vaknar han till några ggr. Min äldsta tjej sov skit dåligt hur länge som helst. Nu är hon 5 och problemet vi har nu är att hon inte vill gå och lägga sig. suck. Vad brukar hon få att äta på kvällarna? Bästa skulle nog va om hon får en stor flaska välling precis innan hon somnar så hon inte blir hungrig (om ni inte prövat det redan..?). Lycka till!

2013-07-19 » 16:45:42 BLOGG: http://www.maddes-cali-dreamin.com
thereshanning

Min lilla Freja sover oförskämt bra, sen har man mindre bra nätter också men dem är sällan. Min J jobbar också borta på veckorna så på helgerna är det jag som får sovmorgon och han tar F, be karln din göra samma sak! Det är guld värt :) Kram!

Svar: Vi gör så hos oss också :D
None None

2013-08-03 » 12:36:55 BLOGG: http://thereshanning.bloggplatsen.se
tinabanck.blogg.se

Likadant här, har aldrig heller fått sova en hel natt typ. :/

2013-12-13 » 21:18:45 BLOGG: http://tinabanck.blogg.se/

DITT NAMN:
Kom-ihåg-mej? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
RSS 2.0